Beste ouders en kinderen,
Volgende week maandag (02-12-2013) hebben de kinderen een proefwerk over hoofdstuk 3 van Aardrijkskunde. Dit gaat over watervervuiling door de industrie, de landbouw, maar ook door mensen thuis. Het topo onderdeel is dit keer de provincie Gelderland. De kinderen hebben een samenvatting meegekregen en op de achterkant een vragenblad, dit goed leren. Ook hebben ze een ingevulde - en een lege kaart gekregen. De afkortingen zijn terug te vinden in het topowerkboek. De topo ook goed leren. In het werkboek de opdrachten van les 1, 3 en 4 eens goed doorlezen. Deze hebben we samen besproken en nagekeken.
Op tijd beginnen met leren. Als er nog vragen of onduidelijkheden zijn, op tijd "aan de bel trekken".
Succes,
Meester Arnoud
maandag 25 november 2013
donderdag 21 november 2013
rekenhuiswerk donderdag 28 november
Beste ouders en kinderen,
Voor donderdag 28 november is er een rekenblad mee gegeven met sommen met breuken.
Bij het ene deel moet je een breuk aanvullen tot een hele (taart bijvoorbeeld). Je moet van een hele (taart) een breuk afhalen en dan opschrijven hoeveel je dan over hebt.
Aan de andere kant van het blad moet je breuken kleiner maken. In de klas is uitgelegd dat dit maar op 1 manier mag. Namelijk: Door het bovenste - en onderste getal van de breuk door hetzelfde getal te delen. 3/6 kun je bijvoorbeeld boven en onder de streep delen door 3, dan wordt de kleinere breuk dus: 1/2.
Succes met maken.
Meester Arnoud
Voor donderdag 28 november is er een rekenblad mee gegeven met sommen met breuken.
Bij het ene deel moet je een breuk aanvullen tot een hele (taart bijvoorbeeld). Je moet van een hele (taart) een breuk afhalen en dan opschrijven hoeveel je dan over hebt.
Aan de andere kant van het blad moet je breuken kleiner maken. In de klas is uitgelegd dat dit maar op 1 manier mag. Namelijk: Door het bovenste - en onderste getal van de breuk door hetzelfde getal te delen. 3/6 kun je bijvoorbeeld boven en onder de streep delen door 3, dan wordt de kleinere breuk dus: 1/2.
Succes met maken.
Meester Arnoud
dinsdag 19 november 2013
Surprises woensdag 4 december
Beste ouders en kinderen,
Op woensdag 4 december gaan we kijken naar de surprises die we voor elkaar gemaakt hebben.
De kinderen hebben al de naam gekregen, voor wie ze iets gaan maken. Ook hebben ze een zakje met 5 euro gekregen om iets van te kopen.
Wat is precies de bedoeling?
De spelregels:
- De surprise zelf moet iets voorstellen (dus niet iets wat alleen is ingepakt met cadeaupapier.
- Er zit een gedichtje bij voor degene voor wie het is.
- Het geldbedrag dat de kinderen hebben gekregen moet helemaal opgemaakt worden op spulletjes van te kopen voor het kind waarvoor ze de surprise maken.
- Probeer het geheim te houden, wie je hebt gekregen. Dat is moeilijk, maar wel het leukst voor iedereen.
- In de surprise mag geen viezigheid zitten, zoals natte peperkoek of fijn piepschuim, of iets dergelijks.
- Zet ergens op de buitenkant, voor wie de surprise is.
Op de morgen van 4 december, mag je de surprise direct naar binnen brengen en in de kring leggen.
Daarna mag je nog even naar buiten gaan.
Veel plezier tijdens het maken!
Mochten er nog ergens vragen over zijn, dan hoor ik het graag.
Met vriendelijke groeten,
Meester Arnoud
Op woensdag 4 december gaan we kijken naar de surprises die we voor elkaar gemaakt hebben.
De kinderen hebben al de naam gekregen, voor wie ze iets gaan maken. Ook hebben ze een zakje met 5 euro gekregen om iets van te kopen.
Wat is precies de bedoeling?
De spelregels:
- De surprise zelf moet iets voorstellen (dus niet iets wat alleen is ingepakt met cadeaupapier.
- Er zit een gedichtje bij voor degene voor wie het is.
- Het geldbedrag dat de kinderen hebben gekregen moet helemaal opgemaakt worden op spulletjes van te kopen voor het kind waarvoor ze de surprise maken.
- Probeer het geheim te houden, wie je hebt gekregen. Dat is moeilijk, maar wel het leukst voor iedereen.
- In de surprise mag geen viezigheid zitten, zoals natte peperkoek of fijn piepschuim, of iets dergelijks.
- Zet ergens op de buitenkant, voor wie de surprise is.
Op de morgen van 4 december, mag je de surprise direct naar binnen brengen en in de kring leggen.
Daarna mag je nog even naar buiten gaan.
Veel plezier tijdens het maken!
Mochten er nog ergens vragen over zijn, dan hoor ik het graag.
Met vriendelijke groeten,
Meester Arnoud
woensdag 13 november 2013
Proefwerk Geschiedenis H2 20-11-2013
Beste ouders en kinderen,
Komende woensdag (20-11-2013) is het proefwerk van hoofdstuk 2 van geschiedenis.
Het thema is de zeer boeiende periode van de Grieken en de Romeinen.
Leer de samenvatting erg goed en lees de samen gemaakte opdrachten eens aandachtig door.
Een aantal willekeurige tips ; ) :
- Zorg dat je wat kunt vertellen over de oude olympische spelen en een paar verschillen kunt noemen met de spelen van nu.
- Zorg dat je de Goden kent (die in de samenvatting worden vernoemd) en weet waar ze voor stonden en van de fabeldieren (ook uit de samenvatting) opzoekt hoe ze er uit zouden zien.
- Zorg dat je weet wie de eerste keizer van de Romeinen was.
- Zorg dat je van de Romeinse schoolspullen weet hoe ze heten als er een plaatje van staat.
- Zorg dat je op een tijdbalk kunt aangeven van wanneer tot wanneer de tijd van de Grieken en Romeinen was.
Dit zijn een paar tips. Zorg dat je de samenvatting goed kent. Er wordt nog meer gevraagd!
Kijk en oefen met deze link: http://gebruikers.zwijsen.nl/Een-zee-van-tijd-2/Groep-6/Een-tijd-geleden...-klik-en-leer/Grieken-en-Romeinen-...-klik-en-leer.htm
Op de site van vroeger en zo staan zeer interessante filmpjes over dit thema:
http://www.schooltv.nl/vroegerenzo/2174640/filmpjes/item/2204276/vroeger-zo-uitzending-terugkijken/
De afleveringen: "In het oude Rome", en "de olympische spelen, toen en nu" geven veel extra informatie.
Veel succes met leren.
Meester Arnoud
Komende woensdag (20-11-2013) is het proefwerk van hoofdstuk 2 van geschiedenis.
Het thema is de zeer boeiende periode van de Grieken en de Romeinen.
Leer de samenvatting erg goed en lees de samen gemaakte opdrachten eens aandachtig door.
Een aantal willekeurige tips ; ) :
- Zorg dat je wat kunt vertellen over de oude olympische spelen en een paar verschillen kunt noemen met de spelen van nu.
- Zorg dat je de Goden kent (die in de samenvatting worden vernoemd) en weet waar ze voor stonden en van de fabeldieren (ook uit de samenvatting) opzoekt hoe ze er uit zouden zien.
- Zorg dat je weet wie de eerste keizer van de Romeinen was.
- Zorg dat je van de Romeinse schoolspullen weet hoe ze heten als er een plaatje van staat.
- Zorg dat je op een tijdbalk kunt aangeven van wanneer tot wanneer de tijd van de Grieken en Romeinen was.
Dit zijn een paar tips. Zorg dat je de samenvatting goed kent. Er wordt nog meer gevraagd!
Kijk en oefen met deze link: http://gebruikers.zwijsen.nl/Een-zee-van-tijd-2/Groep-6/Een-tijd-geleden...-klik-en-leer/Grieken-en-Romeinen-...-klik-en-leer.htm
Op de site van vroeger en zo staan zeer interessante filmpjes over dit thema:
http://www.schooltv.nl/vroegerenzo/2174640/filmpjes/item/2204276/vroeger-zo-uitzending-terugkijken/
De afleveringen: "In het oude Rome", en "de olympische spelen, toen en nu" geven veel extra informatie.
Veel succes met leren.
Meester Arnoud
maandag 4 november 2013
Proefwerk Aardrijkskunde H2 11-11-2013
Beste ouders en kinderen,
Volgende week maandag (11-11-2013) hebben de kinderen een proefwerk over hoofdstuk 2 van Aardrijkskunde. Dit gaat over het platteland, kleine dorpen en voorzieningen. Het topo onderdeel is dit keer de provincie Groningen. De kinderen hebben een samenvatting meegekregen en op de achterkant een vragenblad, dit goed leren. Ook hebben ze een ingevulde - en een lege kaart gekregen. De afkortingen zijn terug te vinden in het topowerkboek. De topo ook goed leren. In het werkboek de opdrachten van les 1, 3 en 4 eens goed doorlezen. Deze hebben we samen besproken en nagekeken.
Op tijd beginnen met leren. Als er nog vragen of onduidelijkheden zijn, op tijd "aan de bel trekken".
Succes,
Meester Arnoud
Volgende week maandag (11-11-2013) hebben de kinderen een proefwerk over hoofdstuk 2 van Aardrijkskunde. Dit gaat over het platteland, kleine dorpen en voorzieningen. Het topo onderdeel is dit keer de provincie Groningen. De kinderen hebben een samenvatting meegekregen en op de achterkant een vragenblad, dit goed leren. Ook hebben ze een ingevulde - en een lege kaart gekregen. De afkortingen zijn terug te vinden in het topowerkboek. De topo ook goed leren. In het werkboek de opdrachten van les 1, 3 en 4 eens goed doorlezen. Deze hebben we samen besproken en nagekeken.
Op tijd beginnen met leren. Als er nog vragen of onduidelijkheden zijn, op tijd "aan de bel trekken".
Succes,
Meester Arnoud
Abonneren op:
Posts (Atom)